Miejsce mojego noclegu w Parku Narodowym „Ziemia Lamparta” na tle Morza Japońskiego: wieczór i poranek.

880720_original

Nowy sezon ekspedycyjny rozpoczęty. Mam nadzieję, że w tym roku zakończę swoją transrosyjską wyprawę fotograficzną, poświęconą stuleciu istnienia rezerwatów w Rosji. Pierwszy etap wyprawy zaczął się w kwietniu 2013 roku, kiedy to wyruszyłem ciężarówką GAZ z Rezerwatu „Briański Las”, położonego przy granicy z Ukrainą, i zakończył się dziewięć miesięcy później na Kamczatce. Drugi etap wyprawy, sezon 2014 i 2015 roku, spędziłem na Kamczatce, badając jej wspaniałe obszary chronione. Tydzień temu zaczął się trzeci, ostatni etap: w tym sezonie planuję przemierzyć Rosję od Pacyfiku do Atlantyku, zbierając fotomateriał o kondycji rosyjskich obszarów chronionej przyrody.

19 kwietnia odebrałem w porcie Władywostoku ekspedycyjną ciężarówkę, która przypłynęła tu z Kamczatki, i od tego czasu przebywam na południowo-wschodnim krańcu Rosji, w Parku Narodowym „Ziemia Lamparta” (ros. Земля леопарда), położonym wzdłuż granicy z Koreą Północną i Chinami. Dopiero dzisiaj udało mi się uzyskać dostęp do internetu; to mój pierwszy post o obecnym etapie wyprawy. O minionych etapach można przeczytać w kategorii Ekspedycja „Briański Las — Kamczatka”.

881061_original

Skomentuj

