Pozdrowienia ze śnieżnej głuszy!

768440_original

Widzicie na pierwszym zdjęciu po prawej stronie od środka czarny punkcik? Od około dwóch tygodni jest to moje nowe miejsce zamieszkania. Chatka znajduje się na południowym krańcu Kamczatki, pomiędzy Jeziorem Kurylskim i przylądkiem Łopatka. Gdyby zdjęcie zostało zrobione latem, byłoby widać, że budynek stoi nad brzegiem niewielkiego jeziora, zwanego Kambalnym (ros. Камбальное). W miejscu tym Kamczatka zwęża się do szerokości 30 kilometrów. Moja chatka położona jest w odległości 15 kilometrów od Morza Ochockiego i w takiej samej odległości od Oceanu Spokojnego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, spędzę tu długie miesiące. Znowu pracuję jako strażnik Rezerwatu Kronockiego, któremu podlega Zakaznik Południowokamczacki (ros. Государственный природный заказник «Южно-Камчатский»).

Dziś po raz pierwszy od początku mojego pobytu tutaj nie było zamieci, dzięki czemu pracownicy rezerwatu, wolontariusze i specjalista od internetu satelitarnego zdołali przebić się do mnie na skuterach śnieżnych z osady rybackiej Oziernowskij. Tak więc mam teraz dostęp do internetu. Co prawda, nie wiem na jak długo. Z powodu braku spawarki elektrycznej zamocowaliśmy maszt anteny archaicznymi metodami, na drewnianych klinach. Najprawdopodobniej do pierwszego tajfunu. Jeśli przestanę publikować posty, będzie to oznaczało, że wiatr przewrócił antenę i została mi tylko łączność radiowa z biurem rezerwatu. Niedźwiedzie, które były powodem mojej wyprawy w tutejsze miejsca, nie opuściły jeszcze swoich zimowych legowisk. Na razie nie widziałem ani jednego śladu…

Poniżej mapa Zakaznika Południowokamczackiego z zaznaczonym miejscem, w którym obecnie przebywam.

768550_original

Skomentuj

