Niebezpieczny Niebezpieczny

719648_original

Nie jestem szczególnym miłośnikiem wodospadów, ale ten mnie urzekł… Kanion Opasnyj (ros. Опасный, co oznacza ‘niebezpieczny’) w Południowokamczackim Parku Przyrodniczym. Wyrwa w ziemi, do której wpada rzeczka wypływająca z krateru Wulkanu Mutnowskiego. Na dnie kanionu zalega wieloletni płat śnieżny, pod który wpływa woda.

Na górnym zdjęciu wodospad wygląda niczym strużka, ale jeśli stanie się nieopodal niego, to wrażenie będzie zupełnie inne. Poniżej zamieszczam zdjęcia wodospadu w zbliżeniu. Bystroocy dostrzegą na nich sylwetkę fotografa, którego umieściłem w kadrze, aby ukazać rozmiary obiektu.

Dodam, że jest to jeden z wodospadów, do którego można dotrzeć drogą lądową. Jest on widoczny dla wszystkich turystów przyjeżdżających wachtowkami i jeepami na wycieczkę do krateru Wulkanu Mutnowskiego.

720325_original720510_original

2 comments

  1. Drogi Panie Igorze!
    Odkąd parę miesięcy temu trafiłam na Pana bloga nie mogę przestać do niego zaglądać. Pański sposób patrzenia przez obiektyw na Świat i przestrzeń (której w danej chwili jest Pan częścią) oraz opis sprawia, że znajduję sie pod wrażeniem zupełnie obcych mi dotychczas rejonów i zapiera mi dech w piersiach na myśl co Pan czuje będąc tam naprawdę. Życzę dużo zdrowia i powodzenia!
    Pozdrawiam!
    P.S.
    Uwielbiam patrzeć na Pana zdjęcia!

Skomentuj

