Gdzie spędziłem październik?

710469_original

Cały ubiegły miesiąc spędziłem z dala od cywilizacji, na południowym krańcu Kamczatki, nad Jeziorem Kambalnym (ros. озеро Камбальное), położonym nieopodal przylądka Łopatka (ros. Лопатка), który znany jest jako najbardziej surowe miejsce półwyspu. Polecieliśmy tam razem z wolontariuszem z Riazania Jurijem Paninem (to on na zdjęciu powyżej), aby wyremontować zapomniany domek, zbudowany w latach 90. przez kanadyjskiego przyrodnika Charliego Russella. No i dostało nam się przez ten miesiąc! Pierwszego dnia spadłem z dachu. Wylądowałem tak, że straciłem przytomność. Przez cały miesiąc musiałem pracować z nieustającym bólem w ramieniu. Podziękowania dla Jurija, przypadły mu najcięższe prace. Długie jesienne noce w zimnym, przeciekającym domku z desek stanowiły kolejne wyzwanie, zwłaszcza podczas typowego dla tych miejsc sztormowego wiatru. W ciągu miesiąca straciłem czternaście kilogramów — od czasów nastoletniości nigdy nie byłem tak lekki, jak teraz! 30 października wróciłem do Briańskiego Lasu i teraz rozkoszuję się urokami domowych pieleszy.

710236_originalNajsuchszym miejscem była stara klatka dla niedźwiedzi.

Skomentuj

