Pamiętajcie o przeciąganiu się!

685585_original

Każdy z nas widział, jak błogo przeciągają się koty albo psy po długim leżeniu. A oto kilka zdjęć ze świata dzikiej przyrody. Niedźwiedzie, wilki i lisy robią tak samo! Tylko my, ludzie, zmieniając pozycję horyzontalną na wertykalną, czasami w pośpiechu przystępujemy do swoich ważnych i mniej ważnych zajęć bez odpowiedniej rozgrzewki. A to niedobrze!

Choroby kręgosłupa to plaga nasza czasów. Wiem o tym na własnym przykładzie: zima przed komputerem, a wiosną i latem — intensywny wysiłek fizyczny. Chyba nie ma na świecie fotografa dzikiej przyrody mającego zdrowy kręgosłup. Przez długie lata ból w plecach był dla mnie codziennością, a półtora roku temu, kiedy nogi zaczęły mi odmawiać posłuszeństwa, musiałem pojechać do Moskwy na operację. Po operacji pojawiły się wątpliwości: jechać czy nie jechać w długą podróż trzęsącą ciężarówką. Pojechałem — i wszystko w porządku. Pewnie dlatego, że neurochirurg Andriej Władimirowicz Baskow, który mnie operował, kazał mi każdego ranka zajmować się tym, czym zajmują się zwierzaki na dzisiejszych zdjęciach :))

Niedawno namówiłem Andrieja Władimirowicza na prowadzenie bloga. I udaje mu się opowiadać nie tylko o chorobach kręgosłupa i ich leczeniu, ale także o podróżach z aparatem, między innymi na Kamczatkę.

686499_original686167_original

Skomentuj

