Od koła podbiegunowego do Briańskiego Lasu

678405_original

W Lapońskim Rezerwacie Biosfery, obwód murmański.

Niewątpliwą zaletą współczesnych czasów jest możliwość szybkiego przemieszczania się na wielkie odległości. Przy czym nie tylko drogą powietrzną, ale także lądową. W ciągu ostatnich trzech dni przejechałem Chevroletem Trailblazerem odcinek od koła podbiegunowego do Briańskiego Lasu i nawet zdążyłem „zaliczyć” obie stolice, zmuszony do stania w tamtejszych korkach. Wróciłem do domu późnym wieczorem, a przed wschodem słońca obudziły mnie pieśni szpaków i krzyki kaczek krzyżówek. Mam tu prawdziwą wiosnę — nawet pierwiosnki kwitną. I brzozy puściły już soki.
Poniżej: parę wiosennych zdjęć z drogi.

678689_original

Północ Karelii. Błękitny lód jeziora Piaoziero (ros. Пяозеро) nieopodal Parku Narodowego „Paanajarwi” (ros. Национальный парк „Паанаярви”).

679067_original

Rzeka Sofjanga (ros. Софьянга).

679253_original

Przedwczorajszy wieczór nad jeziorem Wałdaj (ros. Валдайское озеро) w Wałdajskim Parku Narodowym (ros. Валдайский национальный парк). Monaster Iwerski i wędkarze na wiosennej tafli lodu.

Skomentuj

