Kraj Ałtajski. Tigirieckie motywy

655006_original

Ta trójca była pierwszymi mieszkańcami wsi Tigiriek (ros. Тигирек), jakich poznałem. Przez kilka dni mieszkałem nieopodal wspomnianej wsi, w strażnicy Rezerwatu Tigirieckiego (ros. Тигирекский заповедник), czekając na lepszą pogodę. A chłopaki całymi dniami, w siąpiącym deszczu, stały w zimnej wodzie odnogi rzeki Inia (ros. Иня). Rozmiary ich największej zdobyczy nie przekraczały pięciu centymetrów, co jednak nie studziło zapału. Jak widać, tak właśnie kształtuje się syberyjski charakter.

655146_original

656340_originalWieś Tigiriek. Nie ma tu sklepu, punktu felczerskiego, szkoły. Dzieci uczą się w sąsiedniej wsi Czinieta (ros. Чинета), oddalonej o 40 kilometrów.

655663_originalOkolice wsi Tigiriek.

655884_original

655457_originalDroga z miasta Barnauł do wsi Tigiriek zajęła mi moją ciężarówką prawie dwa dni.

656415_originalMost wiszący nad bystrymi wodami rzeki Czarysz (ros. Чарыш). Oj, uginał się pod ciężarem mojej ciężarówki…

Skomentuj

