O kajaku, który przejechał ze mną całą Rosję

644752_original

Uważni czytelnicy już na samym początku mojej wyprawy zwrócili uwagę na kajak, który woziłem ze sobą na dachu ciężarówki. Ową jednostkę pływającą dosłownie dzień przed moim wyjazdem przysłano mi za darmo ze sklepu internetowego www.paddler.ru. Był tylko jeden warunek: napiszę o kajaku, jeśli ten przypadnie mi do gustu. Teraz, kiedy pierwszy etap wyprawy dobiegł końca, mogę stanowczo stwierdzić, że kajak nie tylko przypadł mi do gustu, ale okazał się jedną z najbardziej przydatnych rzeczy w czasie podróży.

Dzięki kajakowi szybko i bezgłośnie, z pełnym zestawem sprzętu fotograficznego, przemierzałem liczne rzeki i jeziora. I sprawiało mi to wielką przyjemność. Co ważne w przypadku poruszania się po rezerwacie, jest to absolutnie ekologiczny środek transportu, wprawiany w ruch siłą mięśni.

Model, który dostałem, waży 22 kg, co oznacza, że mogę sam, bez niczyjej pomocy, umieścić kajak na dachu ciężarówki i dosłownie w jednej ręce przenosić z miejsca na miejsce. Kadłub kajaka wykonany jest z polietylenu. Z początku bałem się, że materiał ten przetrze się od wstrząsów na metalowym bagażniku, jednak trzydzieści tysięcy kilometrów wyboistych dróg w żaden sposób nie zaszkodziło łódce. Teraz kajak czeka na mnie na Kamczatce. Podziękowania dla www.paddler.ru!

645061_originalRzeka Usmanka w Rezerwacie Woroneskim.

643955_originalNa Jeziorze Teleckim, Rezerwat Altajski.

644204_originalRzeka Biełaja w Baszkirii, Rezerwat „Szulgan-Tasz”.

644493_originalW tym miejscu rzeka Biełaja stanowi granicę między Rezerwatem „Szulgan Tasz” i Baszkirskim Parkiem Narodowym.

Skomentuj

