Zwierza tu pod dostatkiem…

625712_original

Po niecałych siedmiu miesiącach drogi znalazłem się w końcu na Kamczatce. Co prawda, ostatni etap wyprawy — z Władywostoku przez Morze Ochockie — musiałem pokonać samolotem. Podczas gdy moja ciężarówka powoli płynie statkiem na półwysep, skorzystałem z okazji, by wybrać się do Zakaznika Południowokamczackiego (ros. Южно-Камчатский заказник). Od wczoraj zastępuję na przylądku Trawianoj (ros. мыс Травяной) strażnika, który pojechał na krótki urlop. W ciągu pierwszego dnia widziałem ponad setkę niedźwiedzi! A w drodze przez ogromną Syberię miałem „szczęście” spotkać tylko jednego niedźwiedzia — w Sajańsko-Szuszeńskim Rezerwacie Biosfery.

Dzisiaj wczesnym rankiem zwiewałem przed niedźwiedzicą, która chciała mnie zaatakować. Poszedłem po wodę bez flary (po długich miesiącach spędzonych w samochodzie straciłem czujność) i w efekcie musiałem rzucać w niedźwiedzicę pustymi wiadrami. Poskutkowało!

Na tutejszym kordonie jest szybki internet, dlatego sprawozdania będą się pojawiać częściej.

626940_originalWulkan Iljinska Sopka (ros. Ильинская сопка) góruje nad Jeziorem Kurylskim.

627029_original„Stolica” Zakaznika Południowokamczackiego — kordon Istok (ros. Исток). Stąd wypływa rzeka Oziornaja (ros. Озерная).

626115_originalA dziś pada śnieg. Zwierza tu pod dostatkiem… Na razie uczę się na nowo, jak się poruszać w tłumie niedźwiedzi.

626611_original626291_original
Kamczackie brzozy Ermana i potok.

2 comments

Skomentuj

