Bajkalska jesień

621395_original

Nadal jestem nad Bajkałem. Razem z Walerijem Malejewem (valeriymaleev) próbowaliśmy się dostać w północne rejony jeziora, do Barguzińskiego Rezerwatu Biosfery, ale mimo że nie szczędziliśmy ofiar dla miejscowych duchów, pogoda nas nie puściła. Na jesiennym jeziorze panuje nieustanny sztorm, a w Rezerwacie Barguzińskim nie ma zatok, w których mogą zacumować statki. Z powodu wysokich fal nie udało nam się dopłynąć nawet do wysp Uszkanji ostrowa (ros. Ушканьи острова). W rezultacie znaleźliśmy się na wybrzeżu Rezerwatu Bajkalsko-Leńskiego, potem na Małym Morzu (ros. Малое море), u brzegów wyspy Olchon (ros. Ольхон), od której zacząłem znajomość z Bajkałem miesiąc temu. Nad zatokę Cziwyrkujskij zaliw (ros. Чивыркуйский залив), gdzie zostawiłem swój dom na kółkach, muszę wracać samochodem osobowym dookoła sztormowego Bajkału: przez Irkuck, Sludiankę i tereny dolnego biegu Selengi — a to około 1000 km! Teraz zatrzymałem się na noc w miejscowości Ust-Barguzin.

621629_original621921_original622325_original622412_original

2 comments

  1. Bardzo się cieszę, że trafiłam nieco przypadkowo na tę stronę. Zakochałam sie w widokach. Gratuluję tak wspaniałej i pożytecznej pracy. Ech..zobaczyć choć część tego na własne oczy .. Pozdrawiam i życzę szczęścia!

Skomentuj

