Sprawy książkowe. Potrzebna pomoc

490475_original

W ostatnich tygodniach prawie nic nie piszę na blogu, zamieszczam jedynie zdjęcia. Pochłania mnie bowiem praca nad nową książką. Muszę zdążyć przed początkiem wiosny, zanim zacznie się sezon wypraw.

Publikacja będzie mieć formę albumu, opowiadać zaś będzie o kamczackim życiu fotografa dzikiej przyrody. O tym, jak powstawały moje ulubione zdjęcia. O tym, co się dzieje poza kadrem: przeżyciach, sukcesach i porażkach… O różnych wydarzeniach: czasem dramatycznych, czasem humorystycznych… O radości życia na łonie prawdziwie dzikiej przyrody… I o zawodowych sekretach fotografa przyrody: czy trzeba się chować przed niedźwiedziem, któremu robi się zdjęcie; z jakiej odległości należy to robić; jak zbudować kryjówkę do robienia zdjęć; jakim obiektywem najczęściej się posługuję, itp. Jeśli chcecie się dowiedzieć czegoś o moich fotograficznych sekretach, pytajcie, zanim nie jest za późno.

Na razie w żaden sposób nie udaje mi się wymyślić tytułu nowej książki. Będę wdzięczny za waszą pomoc, za wasze pomysły. Autor najlepszej propozycji otrzyma moją książkę, wybraną przez siebie, wraz z moim podpisem.

Obecnie kończę pracę nad rozdziałem o życiu i pracy w Dolinie Gejzerów. Tam właśnie zostało zrobione powyższe zdjęcie, na którym niedźwiedź Kasztan obserwuje erupcję gejzeru Wielikan (ros. Великан). Nawiasem mówiąc, w książce opowiem o tym, jak trudno sfotografować niedźwiedzia z tryskającym gejzerem…

I na koniec pochwalę się: pięciotysięczny nakład mojej ostatniej książki „Moi kamczaccy sąsiedzi” rozszedł się w niecały miesiąc. Trwają prace nad drugim wydaniem, tak więc starczy egzemplarzy dla wszystkich chętnych.

3 comments

  1. Specjalistą nie jestem, więc tytułu finalnego pewnie nie wymyślę, jednak może pomogę chociaż przy natchnieniu (albo pomogę komuś zbudować coś na tym co napiszę). Mnie do głowy przyszło: „Sfotografować wiatr”, „Zanim zabrzmi dźwięk migawki”, „Ukryty za obiektywem”, „Szersza perspektywa”, „Jak ujrzeć wolność w kadrze”. Mam nadzieję, że cokolwiek z tego będzie użyteczne. Pozdrawiam.

Skomentuj

