Ciemnołapka — legendarna niedźwiedzica z Doliny Gejzerów

001a3f3z

Oto Ciemnołapka (ros. Темнолапка) — legendarna niedźwiedzica, gospodyni Doliny Gejzerów. Przypatrzcie się: na szyi zwierzęcia widnieje antena. W latach 2006-2007 Ciemnołapka nosiła obrożę telemetryczną, wnosząc niemały wkład w poznanie zwyczajów niedźwiedzi. Ale co tam obroża! Ciemnołapka znalazła sposób, aby polatać sobie śmigłowcem, spotkać się z astronautami, generałami i ministrami, zachwycały się nią osobistości z wielu innych krajów. A dla setek, a być może nawet tysięcy zwyczajnych ludzi Ciemnołapka była pierwszym niedźwiedziem, jakiego ujrzeli na własne oczy. Dla mnie Ciemnołapka była pierwszym niedźwiedziem, który znał mnie z widzenia, rozpoznawał mój głos (była także pierwszym niedźwiedziem, przed którym uciekałem na drzewo:)). Przez dwa sezony mieszkałem z nią po sąsiedzku, pracując jako strażnik w Dolinie Gejzerów. Ciemnołapce obowiązkowo poświęcę szczegółowy post z dużą ilością zdjęć.

Skomentuj

