Mój sąsiad renifer

001a0kys

Jakiś miesiąc temu przyłączył się do mnie piękny renifer (choć raczej to ja przyłączyłem się do niego: ja tu jestem gościem, a renifer — gospodarzem). Nieszczególnie się mnie boi, podchodzi niekiedy na odległość pięćdziesięciu kroków. Przechodzi teraz okres linienia i obrastania tłuszczem (trawy w tym roku, użyźnione przez popiół wulkaniczny, są szczególnie bujne). Renifer całkowicie ignoruje niedźwiedzie, pasie się tuż obok nich. Ale najbardziej zachwyca rozmiarem swojego poroża. Kamczacki renifer to największy podgatunek reniferów Palearktyki. A mój sąsiad jest gigantem wśród gigantów, z odpowiednio wielkim porożem. Nawiasem mówiąc, to właśnie wśród kamczackich osobników odnotowano najbardziej okazałe poroża reniferów.

We wrześniu, kiedy zacznie się okres godowy reniferów, mój sąsiad musi być w idealnej formie: będzie go czekać praca nad odbudowaniem nadwątlonej populacji gatunku. Ostatnią zimę przeżyły tylko najsilniejsze renifery. I niech ich potomstwo też takim będzie!

Skomentuj

