Stary niedźwiedź mocno śpi…

0019xsbb

Objadają się niedźwiedzie gorbuszami, mniej się włóczą, a więcej śpią. Dziś podszedłem blisko do jednego takiego chłopiska śpiącego mocno na piasku przy wtórze szumu oceanu. Długo się zastanawiałem, czy niedźwiedź żyje, czy też jest martwy, dopóki ten nie zmienił pozycji we śnie. I wtedy przypomniała mi się opowieść zoologa Władimira Mosołowa, zastępcy dyrektora ds. nauki w rezerwacie: „Szedłem kiedyś brzegiem oceanu i zobaczyłem, że w strefie przypływu leży niedźwiedź. Obejrzałem go dokładnie przez lornetkę i zorientowałem się, że zwierzę jest martwe. Podszedłem, zrobiłem pomiary, żadnych widocznych śladów na ciele nie znalazłem. Poszedłem dalej. Widzę, że kilkaset metrów dalej w strefie przypływu leży kolejny niedźwiedź. Dwa trupy z rzędu — to już anomalia. Czyżby jakaś epidemia — pomyślałem. Podchodzę do niedźwiedzia, już zamierzałem go obrócić, a on nagle sam podnosi głowę. Poczułem, jak krew odpływa mi od mózgu… Ale miałem szczęście: szumiał ocean, wiatr wiał w moją stronę. Niedźwiedź najprawdopodobniej po prostu mnie nie wyczuł i z powrotem zwalił głowę na piasek…”.

Skomentuj

