Dzień dobry z Rezerwatu Kronockiego!

0018kt7z

Brzeg limanu wygląda jak droga trzypasowa, z oddzielnymi pasami dla każdego gatunku :)

O wschodzie słońca byłem już nad limanem. Panowała gęsta mgła, przez którą raz po raz dolatywały ryki niedźwiedzi i chlupot ich kroków na płyciznach. Pierwsze, co ujrzałem, to rozrytą i opuszczoną nową norę Złodziejewiczów. Wróciłem pod starą norę i zobaczyłem na spulchnionej ziemi świeże lisie ślady. Od godziny 6 do 10 siedziałem w zasadzce i zdołałem dostrzec tylko jednego młodego liska, który wyjrzał z głębi ocalałej po części jamy.

Ranek był cudowny: po godzinie 9 mgła się podniosła i oczom ukazała się panorama z jeszcze na wpół ośnieżonymi wulkanami. Ale piękne widoki nie były mi w głowie. Wróciłem do chatki prawie pozbawiony nadziei…

W domu nie mogłem znaleźć sobie miejsca… Po południu pojechałem znowu nad liman. Kiedy przybiłem do brzegu i przywiązywałem łódkę do krzaka wierzby, rosnącej nieopodal starej nory, z gęstych zarośli wyjrzał… Złodziej Złodziejewicz!!! Niezadowolony, usmolony wilgotną ziemią. Emocji opisywać nie będę… Po dwóch minutach znalazłem nową, świeżo wyrytą norę, tym razem pod korzeniami pochylonej wierzby. Wygląda na to, że lisy postanowiły powiększyć opuszczoną lub czasową norę wydr. Ze śladów można wyczytać, że młode liski siedzą w pozostałościach starej kryjówki i w nowej. Szybciutko wróciłem do łodzi, żeby dodatkowo nie niepokoić lisiej rodziny. Płynąc obserwowałem Złodziejkę taszczącą wzdłuż brzegu w kierunku nory wielką gorbuszę. Nie znam jeszcze losów wszystkich lisiąt, ale — tak czy inaczej — jest to happy end!

One comment

Skomentuj

