Czy to już lato?

0017ek56

Dziś po raz pierwszy pogryzły mnie komary. Dlatego od dzisiaj zamiast tagu „wiosna” będę wstawiać tag „lato”. Według meteorologów lato zaczyna się wtedy, kiedy średniodobowe temperatury przekraczają 15oC. Ale jeśli przyjąłbym punkt widzenia meteorologów, to zostałbym zupełnie bez lata. Powyżej piętnastu stopni ciepła jest na razie tylko w mojej chatce, w której dalej codziennie palę.

Na zdjęciu powyżej: Alisa. Upolowała susła i niesie go do nory dla swoich młodych. Dziś w końcu udało mi się ustalić, że Alisa mieszka w norze, w której we wcześniejszych latach żył Kazik z Kazikową. Kazik nadal tu rezyduje, natomiast Kazikowej nie widziałem od maja. Alisa i Kazik mają małe liski, które niedawno zaczęły wyglądać z nory. Ile ich jest — jeszcze nie wiem. A wszystko przez to, że Kazik ma własne poglądy na temat życia prywatnego. O ile Złodziej i Złodziejka z dużą dozą cierpliwości odnoszą się do moich wizyt u ich nory, o tyle Kazik wpada w histerię za każdym razem, gdy zbliżam się do jego wyspy na bagnach. Zaczyna dziko wrzeszczeć, każe mi się szybko wynosić. I odchodzę, obrażony. On może sobie codziennie zaglądać do moich okien, a mnie nie wolno, tak? A może nie trzeba się obrażać, Kazik już taki po prostu jest — nawet motyle i trzmiele podlatujące pod jego norę eksterminuje.

0017fhta

Niedźwiedź ociera się o brzozę: zostawia na niej swój znak zapachowy.

0017gb9x

Jusza prowadzi swoich podrostków.

0017h4dd

Emcze u wodopoju.

0017kc61

Kwiat maliny tekszli.

0017p12k

Paź królowej.

0017qgcb

Kwitnąca wierzba karłowata.

0017r9d7

Rodzina bielików olbrzymich.

2 comments

  1. Moje oczy są pod ogromnym wrażeniem. Świat jest niesamowity. Cieszę się, że trafiłam na tak wartościowy element w sieci jakim jest Twój blog.

Skomentuj

