Gospodarz gawry

0012p581

Pamiętacie, jak opowiadałem kilka dni temu, że o mały włos nie wpadłem do gawry niedźwiedzia? I że po napotkaniu jego wzroku uciekałem z wielkim entuzjazmem… Dziś nie wytrzymałem, poszedłem choć z daleka zobaczyć, czy gospodarz opuścił już swoje legowisko. Gawra znajduje się niedaleko, w odległości około 5 km od mojego miejsca zamieszkania. Okazało się, że gospodarz wyszedł z gawry, ale nigdzie sobie nie poszedł. Taki już mają niedźwiedzie zwyczaj: po wyjściu z gawry posiedzieć przez parę dni w jej pobliżu, do świata bożego przywyknąć. I gospodarz siedzi sobie nieopodal swojej gawry, zmurszałe brzozy łamie, legowiska ze złamanych gałązek urządza. Zgrabny, czysty, z lśniącym futerkiem, mruży oczy w ostrym słońcu południa. Już od ponad doby nie odwiedzał gawry, na świeżym śniegu wokół wejścia do legowiska nie ma śladów gospodarza. Niedźwiedź nie jest zbyt duży: jego przednia łapa ma 13 cm szerokości. Nie jest też nieśmiały, nigdzie nie uciekł, po prostu wie, że mieszka w rezerwacie. Za parę dni, kiedy niedźwiedź odejdzie z okolic legowiska, wejdę do środka gawry z latarką i opowiem wam, co zobaczyłem.

Nacieszyłem się niedźwiedziem i wróciłem do biura. Tak, teraz jestem właściwie pracownikiem biurowym, planktonem biurowym. W ciągu ostatnich trzech dni w lesie przebywałem łącznie trzy godziny. Ostatnio dostarczono mi śmigłowcem z zarządu rezerwatu kompletny sprzęt do wydruku zdjęć: ogromny monitor z symbolem ugryzionego jabłka, drukarkę Epson Stylus Pro 4880, stosy papieru fotograficznego i kartridżów. To, przed czym ponad pół roku temu uciekłem w świat dzikiej przyrody. Rezerwat zaplanował cykl wystaw, a ich organizacja spadnie przede wszystkim na mnie. Przy czym trzeba to zrobić w krótkim czasie. Tak więc przyrodę będę teraz obserwował głównie przez okno. Dzisiejsza wycieczka do gawry była zamiast przerwy obiadowej :(

0012q3tk

Skomentuj

