Niedźwiedzie we mgle

000dcdef

Wróciłem do Pietropawłowska Kamczackiego znad Jeziora Kambalnego. Dwa tygodnie upłynęły w nieustannym deszczu i gęstej mgle, mokrym namiocie i wilgotnym śpiworze. Przywiozłem gigabajty niedźwiedzi we mgle…

Jezioro Kambalne znajduje się w Południowokamczackim Zakazniku Federalnym, na południu Kamczatki, między Wulkanem Kambalnym i przylądkiem Łopatka. Są to miejsca słynące na terytorium Rosji z rekordowych ilości dni z brzydką pogodą.

Moim zadaniem, jako strażnika rezerwatu, było chronienie przed niedźwiedziami grupy szwajcarskich miłośników tych zwierząt. Niedźwiedzie jednak zachowywały się nienagannie. Ludzie zaś musieli walczyć o byt z silnym wiatrem, niszczącym namioty. W ostatnich dniach, kiedy z powodu niesprzyjającej pogody nie przyleciał helikopter, trzeba było nawet nieco pościć. Ale dzięki temu nabrałem krzepy i jestem gotowy na nowe wyzwania.

Teraz w Pietropawłowsku pada deszcz, ale jak tylko ustanie, polecę z jeszcze jedną grupą na tydzień lub dwa odwiedzić niedźwiedzie i gejzery. Mam nadzieję, że po tej wyprawie będę miał w końcu możliwość rozpocząć pewne interesujące przedsięwzięcie, które planuję od lat.

000deqca000ddd0c 000dfwa6000dph7x 000dh9ce 000dkyxq

Skomentuj

